söndag 2 december 2012

Hej


Idag är det söndag och som vanligt så bloggar jag hos Tonics Studio Svenska.
Följ länken så ser du dagens inlägg.

Jag har fått tips om man ska använda silkespapper istället för servetter så brinner ljuset säkrare.

Nedan så ser du förra veckans inlägg.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Julklapps-tips

av scrappyzzelochmat
Hej
Här kommer ett tips på en bra gå-bort-present. Jag vet att det varken är nytt eller min egen idée, men ett ljus brukar alltid bli uppskattat.

Ljuset är gjort i somras när det var soligt och varm. Nu hade jag nog valt lite andra färger.



För er som inte har gjort det innan, så stämplar man på en servett i samma färg som ljuset. Sedan klipper man ut motivet med lite luft runt om. Det yttersta lagret av servetten värmer man fast med värmepistol (eller hårtork, ja… det går men tar låååångt tid) på ljuset och sedan är det klart att dekorera.

Tyvärr vet jag inte hur det blir när ljuset brinner. Kanske måste man skära bort lite av motivet innan man tänder ljuset. Lämna inte ljuset obevakat bara…



Stämplarna som jag använt är från Tonics stämpelset med Dalier och Fucsior. Klicka på länkarna, så ser ni vad som ingår i de två olika setten. Förutom blommorna så finns det även lite söta fjärilar, blad och några insekter.



När motivet var insmält i ljuset, var det dags för deokorering.
Bandet runt om är gjort med 161e Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punches Butterfly Strip.

Vissa blommar har jag tryckt fast med brads eller klippt av stjälken och tryckt in i ljuset. Övriga blommar har jag satt dit med glue dots.


Ha en bra söndag
Kramar MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar